Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Vetcarelle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Kehitämme itse, maahantuomme ja myymme, markkinoimme ja viemme lääkkeitä ja muita eläinten hyvinvointia edistäviä tuotteita Suomessa ja ja maailmalla.
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.
- Kotimaan markkinat ovat merkittävä tukipilari yrityksemme liiketoiminnassa. Uskomme, että avainlipun avulla voimme vahvistaa viestiä roolistamme suomalaisessa eläinlääkealan kehityksessä ja eläinten hyvinvoinnin edistämisessä, sekä Suomessa että kansainvälisesti. Ostamalla Vetcaren maahantuomia ja kehittämiä valmisteita tukee suomalaista tuotekehitystä, edistää eläinten hyvinvointia sekä tuo työtä Suomeen, kertoo Susanna Peiponen, Asiakkuus- ja kumppanikokemuksen johtaja.
Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.
Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.
- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.