Vetcare advisory board
15. kesäkuuta 2022

Suomalainen eläinlääkeyhtiö Vetcare Group päivittää hallitustaan ja käynnistää Advisory Boardin - ”Vahvistamme kansainvälistymistämme”

Uuden hallituksen puheenjohtajana jatkaa Kalevi Heinonen, varapuheenjohtajaksi on nimetty Thomas Hoyer ja hallituksen jäseneksi Saara Hakkarainen. Uusi kokoonpano hyväksyttiin Vetcaren yhtiökokouksessa toukokuussa ja se aloittaa toimintansa heti.

Samalla yhtiö käynnistää Advisory Boardin tukemaan kansainvälisen viennin kasvuaan. Uuteen Advisory Boardiin kuuluvat enkelisijoittaja Stefanie Kiki Brandt-Tallqvist, hallitusammattilainen Kalle Ruuskanen sekä lääketeollisuuden konsultti Veli-Matti Riipinen.

Perheomisteisena yhtiönä Vetcaren hallituksen jäsenet ovat perustajasuvun nimeämiä.

"Saimme keväällä alkuperäismolekyylistä kehittämällemme koirien rauhoitteelle myyntiluvat EU:n ja Yhdysvaltojen alueelle ja käännämme nyt katsetta entistä enemmän kohti kansainvälistä kasvua. Olemme markkinajohtaja kotimaan eläinlääkemarkkinoilla ja nyt uudelleenorganisoimme rakenteitamme vastaamaan kansainvälistä kilpailukenttää", Vetcare Groupin toimitusjohtaja Olli Kuussaari kommentoi.

Vetcare panostaa merkittävän osuuden liikevaihdostaan tuotekehitykseen ja eläinlääkealan tutkimustyöhön. Nyt myyntiluvan saanut rauhoite löydettiin Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan tutkimuksessa 2010-luvun alkupuolella. Yhtiö uskoo vahvasti kasvuun.

"EU:ssa ja Yhdysvalloissa asuu yhteensä arviolta 180 miljoonaa koiraa ja globaalisti eläinlääkemarkkinat ovat noin 140 miljardin euron bisnes. Uuden Advisory Boardimme avulla lähdemme tukemaan yhtiötä kansainvälisillä markkinoilla, vahvistamme viennin osaamistamme ja kasvun kulttuuriamme”, Kuussaari summaa.

Olli Kuussaari, toimitusjohtaja, +35850 520 2225, olli.kuussaari@vetcare.fi

Vetcare on vuonna 1992 kolmen eläinlääkärin perustama suomalaisomisteinen eläinlääkevalmistaja, -tukku ja -maahantuoja. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2021 noin 39M€.